در حال بارگذاری ...
دبیر شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوره خبر داد؛

 ۱۱ شهرستان کشور میزبان اجراهای جشنواره تئاتر ملی مرصاد

خسرو تمری دبیر شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد گفت: بخش اجرای نمایش ­های صحنه ­ای دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد از ۲۴ آذر ماه شروع و تا ۲ دی ماه ادامه دارد و  ۱۱ شهرستان کشور از ۸ استان میزبان اجراهای نمایش دوازدهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد هستند.

به گزارش ایران تئاتر، تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب و دبیر شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد گفت:بر اساس تصمیم مدیریت جشنواره ، جشنواره در دو بخش زمانی مجزا برنامه ریزی شده است.

تمری ادامه داد:امسال گستره جغرافیایی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد تغییر پیدا کرد و با تمرکز بر شهرستان اسلام آبادغرب، حوزه‌های جغرافیایی جشنواره افزایش پیدا کرد است. با برنامه ریزی های انجام شده گروه های منتخب بخش تئاتر صحنه ای در شهرهای خود به اجرا می پردازند.

دبیر شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد درادامه با اشاره به شهرستان هایی که در جشنواره حضور دارند بیان داشت:شهرهای اصفهان، کرمانشاه، قشم، ازنا،یاسوج،اسلام آبادغرب،گیلانغرب،روانسر،کنگاور،زنجان،همدان شهرهای منتخب و میزبان اجراهای دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد هستند و اختتامیه این دوره از جشنواره با اعلام یاد بود دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ۱۲۸۰ شهید جشنواره روز هفتم دی ماه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به اهمیت جشنواره تئاتر مرصاد اشاره کرد و اظهار داشت:مرصاد یادآور حماسه آفرینی‌ها و شجاعت‌ها و رشادت‌های مردم ایران و بویژه مردم اسلام آبادغرب در هشت سال دفاع مقدس و بویژه در عملیات غرورآفرین مرصاد است. مردم این دیار در این عملیات برگ هایی از حماسه را خلق کردند که در تاریخ ماندگار و ثبت شده است. امروز منافقین به دنبال تطهیر چهره خودشان هستند و از همه ابزارهای رسانه‌ای خود برای موضوع استفاده می‌کنند اما تئاتر مرصاد می‌تواند مانع از این اقدام آنها شود و خاطرات ۱۷۰۰۰ ترور و خیانت هایی که در حق مردم ایران انجام دادند دوباره زنده کند. عده‌ای به دنبال آن هستند تا خیانت‌ها و ترورهای منافقین به دست‌ فراموشی سپرده شود و لذاباید مراقب این نقشه شوم بود و تئاتر مرصاد یکی از ابزارهای مقابله با این جریان است.

تمری در پایان گفت:بخش خیابانی جشنواره تئاتر مرصاد نیز برنامه‌ریزی شده و در اسفندماه ۱۴۰۰ به میزبانی شهرستان اسلام‌آبادغرب و شهرستان‌های همجوار غرب استان کرمانشاه برگزار شود.




نظرات کاربران